Vi har satt sammen en guide, markedsfør deg som utstiller, for å hjelpe deg med planleggingen av din markedsføring, før messen, under messen og etter messen.
Det å delta som utstiller gir den en unik mulighet til å treffe målgruppen, samlet under et tak i korte og intense dager. Da er det avgjørende å ha en omfattende markedsstrategi som dekker tiden før, under og etter messen. Dette for å maksimere resultatet av deltagelsen.
Før messen
1. Del hint om spennende nyheter
Bygg opp spenning i forkant av messen ved å benytte egne kanaler. Bruk nettsiden, sosiale medier og nyhetsbrev til å presentere din deltagelse, gjerne med standnummer og nyheter.
2. Mediekit til alle utstillere
Messearrangøren som oss på Park og anleggsmessen lager mediekit som alle utstillere kan benytte. Del alle elementene i egne kanaler. Dette gir drahjelp for ikke bare deg, men alle utstillere. Slik er vi alle med på å skape blest om messen – og det blir en vinn, vinn situasjon!
3. Samarbeid er nøkkelen
Inviter dine samarbeidspartnere og potensielle kunder til å besøke din stand. Kanskje noen av dine samarbeidspartnere ønsker å holde et foredrag, eller ha produktlansering? Da kan det være en idé å fronte dette utad.
4. Bruk messearrangørens kunnskap
Vi på Park og anleggsmessen tilbyr våre utstillere at vi markedsfører dem via artikler som vi deler i sosiale medier på nyhetsbrev. Markedsfør deg som utstiller med vår kunnskap. Først til mølla prinsippet. Det innebærer ikke mye jobb, men en samtale på en time og korrekturlesning.
5. Bruk messearrangørens sosiale medier
Ved nylanseringer av produkter eller tjenester kan vi på Park og anleggsmessen være med på å lansere dette ut i våre kanaler. Ta kontakt med prosjektleder.
Les også: Våre tips til hvordan du kan lykkes på messe.
Under messen
1. Markedsfør deg med aktiviteter på stand
Tiltrekk besøkende og markedsfør deg som utstiller med å skape konkurranser, produktprøver eller live-demonstrasjoner – slik engasjerer du og når potensielle kunder.
2. Oppdater dine følgere underveis
Del bilder, videosnutter og oppdateringer underveis på messen. Da skaper du nyskjerrighet og opprettholder kjennskapen til din bedrift.
3. Bygg nettverk med andre utstillere
Samarbeid og deling av erfaringer er med på å øke synligheten og kjennskap til din bedrift.
Etter messen
1. Følg opp alle dine kontakter
Send ut takkekort, e-post eller ta telefoner til alle dine leads etter messen. Dette er med på å holde kontaktene varme og mange av salgene kommer etter messen.
2. Del opplevelser fra messen
Her kan du gi et innblikk i suksesshistorier, fortelle om nye kontakter som ble etablert eller bare dele bilder eller videoer. Del gjerne fra egen stand og presenter noen av dine medarbeidere. «Behind the scene» innlegg kan også være en fin måte å vise frem bedriftens verdier.
3. Evaluer messedeltagelsen
Etter intense dager kan det være lurt å samle alle tilbakemeldinger og identifisere områder for forbedring. Slik får du optimalisert fremtidig messedeltagelse.
Konklusjon
Din markedsføring før, under og etter messen er avgjørende for å oppnå gode resultater. Følg disse tips og strategier da vil du kunne maksimere din synlighet og engasjement fra potensielle kunder. Dette er en investering som vil kunne gi deg avkastning i fremtiden – og mulighet for avkastning i form av vekst og suksess!
Hent GRATIS BILLETT til Park og anleggsmessen og Kommunalteknikkmessen (27. – 28. november 2024).
Velkommen til Park og anleggsmessen og Kommunalteknikkmessen! Vi holder til på NOVA Spektrum i Lillestrøm, 27. – 28. november 2024.
Park og anleggsmessens mål er å knytte bransjen av fagfolk innen park og anlegg. Møt beslutningstagere, få tilgang til presse og hold deg oppdatert på trender og nyheter.
Kommunalteknikkmessens mål er å tilby næringsliv og kommunaltekniske virksomheter et sentralt møtested for kunnskaps-heving om produkter, fag og fagpolitiske spørsmål.
Ønsker du vite mer om Park og anleggsmessens og samarbeidet med Kommunalteknikkmessen?
Les gjerne vår artikkel om saken.